Search found 928 matches

by Basher52
Mon Dec 22, 2003 2:19 pm
Forum: SUSE
Topic: apt-get for SUSE??
Replies: 10
Views: 27451

this answer could come in handy when i will try suse out :)
by Basher52
Mon Dec 22, 2003 5:02 am
Forum: Networking
Topic: iptables & multiport
Replies: 14
Views: 14131

well... i thought so too when i looked at my parameters i sent the program i didnt realize that the second parameter was needed even f it says so, right in my face...lol anyhow, i thought it would read the glftpd.conf and get those directories from that file, instead of me having to give all the dir...
by Basher52
Sun Dec 21, 2003 3:13 pm
Forum: Networking
Topic: iptables & multiport
Replies: 14
Views: 14131

thx.
Ive ULd 3 files, the source, strings and trace
but they disappeared from the upload directory so i have no idea if its OK

B52
by Basher52
Sat Dec 20, 2003 1:56 pm
Forum: Networking
Topic: iptables & multiport
Replies: 14
Views: 14131

k...i did all you said, but since i aint no C programmer this wont tell me nothing :(
can i give you the outputs somehow?
by Basher52
Sat Dec 20, 2003 12:33 pm
Forum: Networking
Topic: iptables & multiport
Replies: 14
Views: 14131

well...i havent reinstall or anything yet so i can give you some data about it... but the problem is that the error is ONLY 'Segmentaion fault' no other data can be found near the problem. eg. when i try to use glupdate, a bin that should update the directories that glftpd uses, i get 'Segmentation ...
by Basher52
Sat Dec 20, 2003 11:48 am
Forum: Networking
Topic: iptables & multiport
Replies: 14
Views: 14131

i keep getting 'Segmenation fault' in someplaces nowadays and in places that i do know has worked, and if i have got this right... its the same as M$ GPF...or?

and as i have no idea how to fix it, i just reinstall it all :P
by Basher52
Fri Dec 19, 2003 9:28 pm
Forum: Networking
Topic: iptables & multiport
Replies: 14
Views: 14131

well.. i did this this by doing all the IP's repeateadly(sp) by dubbling all the IP-rows in 2(two)rows thereby doubling the IP's...if you get the picture(?) i saw this "patch" at this place and just wondered... should i apply it? to Fedora or Redhat)...it doesnt matter, cuz i think my installationg ...
by Basher52
Fri Dec 19, 2003 7:04 pm
Forum: Networking
Topic: iptables & multiport
Replies: 14
Views: 14131

so...it all depends on Fedora...k...
but shorewall?? whats that???
by Basher52
Fri Dec 19, 2003 2:00 am
Forum: Networking
Topic: iptables & multiport
Replies: 14
Views: 14131

iptables & multiport

I tried to use multiport to allow some ports in the fw-script, but it seems that it cant handle portranges :( I found this thru google: http://www.netfilter.org/documentation/pomlist/pom-base.html (find Andreas Ferber's input) It says that this is not supported in the original version unless u patch...
by Basher52
Fri Dec 12, 2003 11:20 pm
Forum: Fedora/Red Hat
Topic: warnings(?) or could they mean something else
Replies: 8
Views: 5813

thx for the input...but since im gonna!! reinstall with the fedora core...
i wont bother this warning/error due 2 the fact that the the keyboard seems 2 work(this fact comes from another thread)

thx anyways...lol
by Basher52
Fri Dec 12, 2003 10:53 pm
Forum: Fedora/Red Hat
Topic: warnings(?) or could they mean something else
Replies: 8
Views: 5813

1: No files
2: KEYBOARDTYPE="pc"
KEYTABLE="sv-latin1"
by Basher52
Fri Dec 12, 2003 10:50 pm
Forum: Fedora/Red Hat
Topic: Error in iptables script
Replies: 10
Views: 7667

lol...ur lucky...

my GOD is Murphy..if u know this guy?
if something CAN!! go wrong...it will for me...lol

anyways...thx for all the input
by Basher52
Fri Dec 12, 2003 10:29 pm
Forum: Fedora/Red Hat
Topic: Error in iptables script
Replies: 10
Views: 7667

im a user at: LinuxISO.org if uve heard of it(?) and have got some help from there too...for one guy...for my starting iptables problem, and i thank him. but if u say fedore is somewhat better RH9...i think im gonna do the test... as im a n00b...im gonna test it..lol, even if i run it as production ...
by Basher52
Fri Dec 12, 2003 10:09 pm
Forum: Fedora/Red Hat
Topic: Error in iptables script
Replies: 10
Views: 7667

yep...you're rite...im using kernel: 2.4.20-8 of RH9

i dont feel like upgrdaing to Fedore...not just yet...since ive heard alot that it aint even close to be as stable as RH9 or even RH8
by Basher52
Fri Dec 12, 2003 10:07 pm
Forum: Fedora/Red Hat
Topic: warnings(?) or could they mean something else
Replies: 8
Views: 5813

well...You are "on the nose".. :P The prefix IS ftp...and add some :) but...the function of the keyboard(locally...at the console) works great... and... what does the name of the ftp has to do with the keyboard cofiguration? The question of this i more of a curious mind, since the local keyboard see...